Pedagogiki, Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi, filia w Wodzisławiu Śląskim, Polska
Submission date: 2021-07-20
Final revision date: 2022-02-05
Acceptance date: 2022-03-02
Publication date: 2022-06-20
Corresponding author
Michał Kotala
Pedagogiki, Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi, filia w Wodzisławiu Śląskim, oś. 1-go Maja 23b, 44-304, Wodzisław Śląski, Polska
Abstract: Games are often placed at opposite poles and understood in a completely different way. Some people criticise them and perceive as a threat while the others cherish the games as a blessing and an opportunity for development. These opinions, often ambivalent, seem to be excessively polarised. A similar approach can be noticed in the area of health where health is often understood only as a lack of any particular disease.
Such an approach, both in the area of health and games, appears to be unjustified as the reality is more complex and can be described as a continuum. The opposite ends of that continuum are presented with the help of two ancient characters, Nimrod and Abram. Material and methods: . Results: . Conclusions: .
Antonovsky, A., (1997). Poczucie koherencji jako determinanta zdrowia. W: I. Heszen-Niejodek, H. Sęk (red.), Psychologia zdrowia (s. 206-231). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kacprzyk, A. (2019). Dziecko w świecie gier komputerowych – możliwości i zagrożenia, Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN., 2 (12). 122-134.
Kotala, M. (2017). Zastosowanie gier planszowych w profilaktyce i terapii uzależnień dzieci i młodzieży. W: M. Parzyszek, M. Samorańska (red.), Rodzina – wsparcie i pomoc (s.195-203). Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Kuryłowicz, B. (2014). Metaforyczne sposoby ujmowania Boga i relacji Bóg – człowiek w przysłowiach polskich, Rocznik Teologii Katolickiej, t. XIII/2, 37-48.
Mendrok, A. Małe studium bibilijne. Potomkowie Noego czyli Tablica Narodów 1Mż 10, Informator Parafialny, 89, 29-31. Online: <http://www.parafiajaworze.pl/2...>. Data dostępu: 26 października 2020.
Plichta, P., Pyżalski, J. (2016). Narażenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ma hazard tradycyjny i internetowy oraz inne zachowania ryzykowne. Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej, 24, 222-242.
Rosyaty, T., Purwanto, M.R., Gumelar, G., Yulianti, R.T., Mukharrom, T. (2020). Effects of Games and How Parents Overcome Addiction to Children. Journal of Critical Reviews, 1, 65-67.
Wąsiński, A., Tomczyk Ł. (2011). Aktywność młodzieży oraz rola rodziców w przestrzeni mediów sieciowych w perspektywie zagrożeń netoholizmem na przykładzie badań własnych. W: Z. Zieliński (red.) Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, 1, 178-195.
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.