ORIGINAL ARTICLE
The potential of the eduPortal educational platform in distance education
More details
Hide details
1
Wydział Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej, Polska
Submission date: 2024-12-09
Final revision date: 2024-12-31
Acceptance date: 2025-02-03
Publication date: 2025-03-10
Corresponding author
Katarzyna Beata Daniel
Wydział Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Administracji, pl. Marcina Lutra 7, 43-300, Bielsko-Biała, Polska
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2025;19(1):76-86
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
Abstract: The aim of the work is to show the functionality of an innovative tool in the form of an
educational platform in distance learning. The research was conducted using a case study of the eduPortal educational platform. The innovation of this solution lies in the fulfillment of the most important functions of distance education. eduPortal helps in teaching, facilitates communication and cooperation between lecturers and students. Material and methods: Case study. Results: eduPortal helps in teaching, facilitates communication and cooperation between lecturers and
students, allows for conducting examinations in a reliable and safe manner, and also gives lecturers the opportunity to have ongoing control over the course of the education process. Conclusions: Intuitiveness and ease of use do not require all users to have very high digital competences.
Therefore, it is a tool with great potential for use in both remote, hybrid and traditional (stationary) education.
REFERENCES (15)
1.
Abramowicz D., Banasiak Ż., Kędra M., Hoffman P., Pilna D. (2021). Nauczanie zdalne z perspektywy uczniów i nauczycieli. Przykład zastosowania modelu wirtualnego w nauczaniu zdalnym w klasach starszych w szkole podstawowej Cogito w Poznaniu. Studia Edukacyjne, nr 62, s. 87-101.
https://doi.org/10.14746/se.20....
2.
Bialik M. (2022). Zdalne nauczanie jako element pracy z uczniami w szkołach w czasie pa ndemii koronawirusa w Polsce. Zeszyty Naukowe WSG, seria: Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo, 40 (7), 63-101.
3.
Gutowski T., Ignaciuk E. (2022). Nauczanie zdalne w świetle wytycznych dla szkolnictwa oraz w praktyce akademickiej. Teoria i Praktyka Dydaktyki Akademickiej, 1, 28-46.
4.
Güven Z. (2020). Lifelong learning skills in higher education: a case study based on the student’s views. Turquoise International Journal of Educational Research and Social Studies, 2(2), 20-30.
5.
Kaplan A. (2016). Lifelong learning: conclusions from a literaturę review. International Online Journal of Primary Education, 5(2), 43-50.
6.
Lackowski J. (2022). Zdalne nauczanie w polskich szkołach – uwagi i refleksje. W: B. Niemierko, K. Szmigel (red.), Diagnozowanie kształcenia w edukacji stacjonarnej i zdalnej, s. 25-34, Kraków: TOMAMI Sp. z o.o.
7.
Łangowska-Marcinowska K. (2020). Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji. Pedagogika Przedszkola i Wczesnoszkolna, 2(16), 63-69.
8.
Matyjas B. (2022). Zdalne nauczanie jako trudne doświadczenie życiowe dzieci, rodziców i nauczycieli. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XLI(3), 51-66, DOI: 10.17951/lrp.2022.41.3.51-66.
9.
Sadowski P. (2020). Wybrane zagadnienia zdalnej edukacji w aspekcie nauczania akademickiego na kierunkach technicznych. Edukacja, 4(155), 45-63. DOI: 10.24131/3724.200404.
13.
Materiał dla uczestników szkolenia Platforma eduPortal. Asseco Academy.
14.
Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia UG (2021). Raport z badania opinii studentów Wydziału Ekonomicznego na temat nauki zdalnej podczas pandemii COVID-19, kwiecień – maj 2021, Uniwersytet Gdański.
15.
Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia UG (2022). Raport z badania opinii studentów Wydziału Ekonomicznego na temat nauki zdalnej podczas pandemii COVID-19, maj-czerwiec 2022, Uniwersytet Gdański.