PL EN
ARTYKUŁ ORYGINALNY
Potencjał platformy edukacyjnej eduPortal w nauczaniu zdalnym
 
Więcej
Ukryj
1
Wydział Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej, Polska
 
 
Data nadesłania: 09-12-2024
 
 
Data ostatniej rewizji: 31-12-2024
 
 
Data akceptacji: 03-02-2025
 
 
Data publikacji: 10-03-2025
 
 
Autor do korespondencji
Katarzyna Beata Daniel   

Wydział Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Administracji, pl. Marcina Lutra 7, 43-300, Bielsko-Biała, Polska
 
 
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2025;19(1):76-86
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Streszczenie: Celem pracy jest ukazanie funkcjonalności innowacyjnego narzędzia w postaci platformy edukacyjnej w nauczaniu zdalnym. Badania przeprowadzono za pomocą analizy przypadku case study platformy edukacyjnej eduPortal. Innowacyjność tego rozwiązania polega na spełnieniu najważniejszych funkcji edukacji zdalnej. Pomaga w nauczaniu, ułatwia komunikowanie się i współpracę wykładowcy ze studentami, pozwala na przeprowadzanie egzaminów w sposób rzetelny, bezpieczny, a także daje wykładowcy możliwość bieżącej kontroli nad przebiegiem procesu edukacji. Intuicyjność i łatwość obsługi nie wymaga od wszystkich użytkowników posiadania kompetencji cyfrowych na bardzo wysokim poziomie. Materiał i metody: Case study. Wyniki: eduPortal pomaga w nauczaniu, ułatwia komunikowanie się i współpracę wykładowcy ze studentami, pozwala na przeprowadzanie egzaminów w sposób rzetelny oraz bezpieczny, a także daje wykładowcy możliwość bieżącej kontroli nad przebiegiem procesu edukacji. Wnioski: Intuicyjność i łatwość obsługi nie wymaga od wszystkich użytkowników posiadania kompetencji cyfrowych na bardzo wysokim poziomie. Zatem jest to narzędzie o bardzo dużym potencjale do wykorzystania zarówno w edukacji zdalnej, hybrydowej, jak i tradycyjnej (stacjonarnej).
REFERENCJE (15)
1.
Abramowicz D., Banasiak Ż., Kędra M., Hoffman P., Pilna D. (2021). Nauczanie zdalne z perspektywy uczniów i nauczycieli. Przykład zastosowania modelu wirtualnego w nauczaniu zdalnym w klasach starszych w szkole podstawowej Cogito w Poznaniu. Studia Edukacyjne, nr 62, s. 87-101. https://doi.org/10.14746/se.20....
 
2.
Bialik M. (2022). Zdalne nauczanie jako element pracy z uczniami w szkołach w czasie pa ndemii koronawirusa w Polsce. Zeszyty Naukowe WSG, seria: Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo, 40 (7), 63-101.
 
3.
Gutowski T., Ignaciuk E. (2022). Nauczanie zdalne w świetle wytycznych dla szkolnictwa oraz w praktyce akademickiej. Teoria i Praktyka Dydaktyki Akademickiej, 1, 28-46.
 
4.
Güven Z. (2020). Lifelong learning skills in higher education: a case study based on the student’s views. Turquoise International Journal of Educational Research and Social Studies, 2(2), 20-30.
 
5.
Kaplan A. (2016). Lifelong learning: conclusions from a literaturę review. International Online Journal of Primary Education, 5(2), 43-50.
 
6.
Lackowski J. (2022). Zdalne nauczanie w polskich szkołach – uwagi i refleksje. W: B. Niemierko, K. Szmigel (red.), Diagnozowanie kształcenia w edukacji stacjonarnej i zdalnej, s. 25-34, Kraków: TOMAMI Sp. z o.o.
 
7.
Łangowska-Marcinowska K. (2020). Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji. Pedagogika Przedszkola i Wczesnoszkolna, 2(16), 63-69.
 
8.
Matyjas B. (2022). Zdalne nauczanie jako trudne doświadczenie życiowe dzieci, rodziców i nauczycieli. Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XLI(3), 51-66, DOI: 10.17951/lrp.2022.41.3.51-66.
 
9.
Sadowski P. (2020). Wybrane zagadnienia zdalnej edukacji w aspekcie nauczania akademickiego na kierunkach technicznych. Edukacja, 4(155), 45-63. DOI: 10.24131/3724.200404.
 
10.
Ruszaj Z. (2021). Szanse i zagrożenia w edukacji zdalnej. Edukacja. Terapia. Opieka, 3, 77-82. DOI:https://doi.org/10.52934/eto.1....
 
11.
Sałatarow A. (2020). Nauczanie zdalne – wyzwanie dla edukacji nie tylko w czasie pandemii. Polonistyka. Innowacje, 12, 175-184. https://doi.org/10.14746/pi.20....
 
12.
Asseco dla Uczelni, https://dlauczelni.assecods.pl... (dostęp: 26.11.2024 r.).
 
13.
Materiał dla uczestników szkolenia Platforma eduPortal. Asseco Academy.
 
14.
Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia UG (2021). Raport z badania opinii studentów Wydziału Ekonomicznego na temat nauki zdalnej podczas pandemii COVID-19, kwiecień – maj 2021, Uniwersytet Gdański.
 
15.
Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia UG (2022). Raport z badania opinii studentów Wydziału Ekonomicznego na temat nauki zdalnej podczas pandemii COVID-19, maj-czerwiec 2022, Uniwersytet Gdański.
 
eISSN:2657-9332
Journals System - logo
Scroll to top