Abstract: The subject of the considerations was to learn about a new form communication among teenagers through the use of the mobile internet application called TikTok.
Particular attention was paid to the attractiveness of the platform as a place in the digital space for self-expression, as well as a way of presenting a fake image of teenagers.
The case study made it possible to conduct empirical research in its natural context limited by space and time, using multiple sources.
Due to the fact that the research concerns minors, the research procedure was of particular importance . The research was conducted based on the highest ethical standards.
Selection of children for the research was based on their age (10-12 years). During the interviews with children, fragments of short films presented in the application were also used as a significant element of the conversation. Material and methods: - Results: - Conclusions: -
REFERENCES(21)
1.
Chapple, C. (2020). TikTok Crosses 2 Billion Downloads after Best Quarter for Any App Ever. Pobrane z: https://sensortower.com/blog/t... [dostęp 16 marca 2021].
Dankowska-Kosman, M., Staszkiewicz-Grabarczyk, I. (2018). Portale społecznościowe w doświadczeniach ośmiolatków. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(41), 100-107.
Dilon, C. (2020). TikTok Influences on Teenagers and Young Adults Students: The Common Usages of The Application TikTok. American Scientific Research Journal for Engineering, Technology, and Sciences, 68(1), 132-142.
Gackowski, T., Brylska, K., Patera, M. i in. (2018). Korzystanie z mediów społecznościowych jako praktyka społeczna różnych pokoleń medialnych. Warszawa: Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego.
Góralska, R. (2016). Dlaczego warto rozwijać kompetencje emocjonalne dzieci? W: A. Jakubowicz-Bryx, J. Nowak, H. Solarczyk-Szwec (red.), Wychowanie jednostki i wspólnoty do wartościowego życia, t. 2, (s.145-160). Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Hancock, D.R., Algozzine, B. (2006). Doing Case Study Research. A Practical Guide for Beginning Researchers. Columbia University: Teachers College Press.
Klus-Stańska, D. (2014). Cyfrowi tubylcy w szkole cyfrowych emigrantów, czyli awatar w świecie Ptysia i Balbinki. W: M. Dankowska-Kosman, I. Staszkiewicz-Grabarczyk (red.), Problemy społeczne wynikające z powszechności mediów (s. 7-21). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Kuchta-Nykiel, M. (2018). Na czym polega fenomen aplikacji TikTok? SOCIALPRESS. Pobrane z: https:// socialpress.pl/2018/11/na-czym-polega-fenomen-aplikacji-tiktok- [dostęp 12 marca 2021].
Lisek-Michalska, J. (2012). Etyczne aspekty badań fokusowych z udziałem dzieci i młodzieży. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 32-60. Pobrane z: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/... bwmeta1.element.hdl_11089_5451/c/02-lisek.pdf [dostęp 11 stycznia 2021].
Melosik, Z. (2012). Mass media, tożsamość i rekonstrukcje kultury współczesnej. W: W. Skrzydlewski,
S. Dylak (red.), Media, edukacja, kultura: w stronę edukacji medialnej (s. 31-49). Poznań, Rzeszów: Polskie
Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych. Pobrane z: http://repozytorium.amu.edu.pl...
bitstream/10593/6003/1/Media-Kultura-2012.pdf [dostęp 10 marca 2021].
Seo, H., Houston, B., Knight, L.A., Kennedy, E., Inglish, A. (2014). Teen’s Social Media Use and Collective Action. New Media & Society, 16(6), 883-902.
Twarowska, A., Dąbrowska-Prokopowska, E. (2020). Przemiany języka polskiego w aspekcie kultury globalnej i społeczeństwa informacyjnego. W: E. Dąbrowska-Prokopowska, P. Goryń, M.F. Zaniewska, (red.), Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty kulturowe, społeczne i medialne (s. 325-339). Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. Pobrane z: https://www.researchgate.net/p... Ewa-Dabrowska rokopowska/publication/343745341_Przemiany_jezyka_polskiego_w_aspekcie_kultury_globalnej_i_spoleczenstwa_informacyjnego/links/5f3d3442299bf13404cf2955/Przemianyjezyka-polskiego-w-aspekcie-kultury-globalnej-i-spoleczenstwa-informacyjnego.pdf?origin=publication_detail [dostęp 20 marca 2021].
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.