Abstract: The aim of the study was to try to show the perception of social campaigns by students of the University of Warmia and Mazury. Material and methods: The research problem concerned the purpose and effectiveness of social campaigns. The research material was obtained thanks to surveys carried out at UWM. The research used an original questionnaire made available to students via the Internet.
Research show that students of the UWM deal with campaigns almost every day and consider them necessary. Results: The results of the research (590 respondents) made it possible to get to know the opinions of students on the idea of the campaign and its effectiveness. They show that the main goal of the campaign is to draw attention to an important social problem. Conclusions: Research show that students of the UWM deal with campaigns almost every day and consider them necessary.
REFERENCES(22)
1.
Bogunia-Borowska, M., Zmieniamy świat na plus, czyli przypadek reklamy społecznej, Kultura Popularna, 2003, nr 3, (s.103-105).
Dudziak, A. (2012). Informacyjne i perswazyjne funkcje reklamy społecznej w świetle antropologii i aksjologii. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
Gołębiewska, M. (2002). Estetyka i antyestetyka w reklamie społecznej. W: M. Ostrowicki (red.), Estetyka reklamy (s.205-220). Kraków: Agencja Wydawniczo-Poligraficzna.
Herbuś I. (2016). Działania reklamowe – od komercji do kampanii społecznych, [w:] Zarządzanie nr 22, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej” (s.93-101). red. M. Szajt, Częstochowa 2016.
Konieczna, A. (2010) Szok narzędziem kampanii społecznych, W: B. Iwankiewicz-Rak (red.), Problemy zarządzania współczesną firmą- teoria i przykłady (s. 164-165), Wrocław.
Kozłowska A. (2012). Techniki perswazyjne oddziałujące na postawy konsumpcyjne. W:A. Kozłowska Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem (s.97-113). Warszawa.
Kubinowski, D. (2010). Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych. W: S. Palka (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice ( s.36-37). Gdańsk: GWP.
Łukaszewska-Bezulska, J. (2014). „Bo byłem przybyszem…” - analiza polskich kampanii społecznych dotyczących problematyki migracji” W: G. Firlit-Fesnak,. Ł. Łotocki (red.), Imigranci w polskim dyskursie publicznym (s.239-260). Warszawa: PWN.
D. Maison, D. N. Maliszewski(2008). Co to jest reklama społeczna. W: D. Maison, P. Wasilewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej (s.9-43). Kraków: Agencja Wasilewski.
Stafiej-Bartosik,A. Maison,D.(2007) Reklama społeczna – czym jest i jak się zmienia, W: P.Wasilewski (red.), Szlachetna Propaganda Dobroci, czyli drugi tom o Reklamie Społecznej (s.8-18). Kraków: Agencja Wasilewski.
Tarczydło B. (2013), Kampania społeczna w teorii i praktyce, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, nr 157, red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka.
Wasielewski, P. (2007). Polskie kampanie społeczne w latach 2002-2006. W: P. Wasilewski (red.), Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, (s.24-136). Kraków: Agencja Wasilewski.
Witkowska, Kampanię społeczną definiuje jej cel - dobro wspólne . Rozmowa z Pawłem Prochenko, Pobrane z: https://raportcsr.pl/kampanie-...,[ dostęp 03.10.2022].
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.