OPINIONS OF THE GYMNASIUM TEACHERS IN BIAŁA PODLASKA
ON AN INTEGRATED CLASS WORK
1 1 | Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej |
CORRESPONDING AUTHOR
Dorota Tomczyszyn
Dorota Tomczyszyn, Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska, e-mail: tomczyszyn@o2.pl
Dorota Tomczyszyn, Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska, e-mail: tomczyszyn@o2.pl
Publication date: 2019-07-24
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2013;7(1):97–108
KEYWORDS
ABSTRACT
The article presents the opinions of the teachers from the Gymnasium number 1 and 4 in Biała Podlaska on the
motivation of taking up work in an integrated class. A diagnostic survey and the author’s questionnaire were used to support the research. It transpires from the analysis that every third respondent would choose to work in the integrated class.
According to the respondents’ opinion, the most important features of the integrated class teacher are patience, composure
and passion for the job.
REFERENCES (13)
2.
Bogucka J., Żyro D.(2006). Integracja dzieci niepełnosprawnych w polskiej szkole. „Remedium”, nr10, s.1-3.
4.
Kabat-Szymaś M.(2001). Twórcza, refleksyjna aktywność nauczyciela. Wyd. Naukowe PTP. Poznań.
5.
Materka E. (2005). Kształcenie integracyjne – perspektywa nauczyciela. „Nowa Szkoła”, nr 11, s.37-42.
6.
Minczakiewicz E.M. (2004). Nauczyciel i jego rola w integracyjnym systemie wychowania, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.230-240.
7.
Minczakiewicz E. (2003). Niepełnosprawni wobec szans na normalizację. „Szkoła Specjalna”, nr 3, s.158-167.
8.
Pańczyk J.(2004). Segregacyjność w systemie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.208-212.
9.
Dykcik W.(2002).Wstęp, w: red. Dykcik W., Pedagogika specjalna, UAM, Poznań, s.3-6.
10.
Chodkowska M.(1998). Pedagogika specjalna wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości. wyd. UMCS, Lublin.
11.
Plutecka K.(2005). Obraz pedagoga specjalnego w aspekcie nowoczesnych paradygmatów pedeutologicznych. „Szkoła Specjalna” nr 2, s.113-118.
12.
Rutkowski M. (2003/2004). Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.7-16.
13.
Stańczak I. (2003/2004), Kształcenie integracyjne w opinii nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.17-29.
RELATED ARTICLE