Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
CORRESPONDING AUTHOR
Dorota Tomczyszyn
Dorota Tomczyszyn, Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska, e-mail: tomczyszyn@o2.pl
The article presents the opinions of the teachers from the Gymnasium number 1 and 4 in Biała Podlaska on the
motivation of taking up work in an integrated class. A diagnostic survey and the author’s questionnaire were used to support the research. It transpires from the analysis that every third respondent would choose to work in the integrated class.
According to the respondents’ opinion, the most important features of the integrated class teacher are patience, composure
and passion for the job.
REFERENCES(13)
1.
Bogucka J. (2005). Szkoła dla każdego. „Psychologia w Szkole”, nr1, s.93-105.
Minczakiewicz E.M. (2004). Nauczyciel i jego rola w integracyjnym systemie wychowania, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.230-240.
Pańczyk J.(2004). Segregacyjność w systemie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.208-212.
Rutkowski M. (2003/2004). Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.7-16.