PL EN
OPINIE NAUCZYCIELI GIMNAZJUM W BIAŁEJ PODLASKIEJ O PRACY W KLASIE INTEGRACYJNEJ
 
Więcej
Ukryj
1
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
 
 
Data publikacji: 24-07-2019
 
 
Autor do korespondencji
Dorota Tomczyszyn   

Dorota Tomczyszyn, Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska, e-mail: tomczyszyn@o2.pl
 
 
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2013;7(1):97-108
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł prezentuje opinie nauczycieli Gimnazjum nr 1 i Gimnazjum nr 4 w Białej Podlaskiej na temat motywacji podjęcia pracy w klasie integracyjnej. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i narzędzie jakim był autorski kwestionariusz ankiety. Z analizy wynika, że tylko co trzeci badany nauczyciel zdecydowałby się na pracę w klasie integracyjnej. W opinii respondentów najważniejszymi cechami nauczyciela klasy integracyjnej są cierpliwość i opanowanie oraz zamiłowanie do wykonywanej pracy.
REFERENCJE (13)
1.
Bogucka J. (2005). Szkoła dla każdego. „Psychologia w Szkole”, nr1, s.93-105.
 
2.
Bogucka J., Żyro D.(2006). Integracja dzieci niepełnosprawnych w polskiej szkole. „Remedium”, nr10, s.1-3.
 
3.
Dawid W.(1962). O duszy nauczyciela. PWN, Warszawa.
 
4.
Kabat-Szymaś M.(2001). Twórcza, refleksyjna aktywność nauczyciela. Wyd. Naukowe PTP. Poznań.
 
5.
Materka E. (2005). Kształcenie integracyjne – perspektywa nauczyciela. „Nowa Szkoła”, nr 11, s.37-42.
 
6.
Minczakiewicz E.M. (2004). Nauczyciel i jego rola w integracyjnym systemie wychowania, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.230-240.
 
7.
Minczakiewicz E. (2003). Niepełnosprawni wobec szans na normalizację. „Szkoła Specjalna”, nr 3, s.158-167.
 
8.
Pańczyk J.(2004). Segregacyjność w systemie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.208-212.
 
9.
Dykcik W.(2002).Wstęp, w: red. Dykcik W., Pedagogika specjalna, UAM, Poznań, s.3-6.
 
10.
Chodkowska M.(1998). Pedagogika specjalna wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości. wyd. UMCS, Lublin.
 
11.
Plutecka K.(2005). Obraz pedagoga specjalnego w aspekcie nowoczesnych paradygmatów pedeutologicznych. „Szkoła Specjalna” nr 2, s.113-118.
 
12.
Rutkowski M. (2003/2004). Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.7-16.
 
13.
Stańczak I. (2003/2004), Kształcenie integracyjne w opinii nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.17-29.
 
eISSN:2657-9332
Journals System - logo
Scroll to top