Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Data publikacji: 24-07-2019
Autor do korespondencji
Dorota Tomczyszyn
Dorota Tomczyszyn, Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, ul. Sidorska 95/97, 21-500 Biała Podlaska, e-mail: tomczyszyn@o2.pl
Artykuł prezentuje opinie nauczycieli Gimnazjum nr 1 i Gimnazjum nr 4 w Białej Podlaskiej na temat motywacji podjęcia pracy w klasie integracyjnej. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i narzędzie
jakim był autorski kwestionariusz ankiety. Z analizy wynika, że tylko co trzeci badany nauczyciel zdecydowałby się na pracę w klasie integracyjnej. W opinii respondentów najważniejszymi cechami nauczyciela klasy integracyjnej są cierpliwość
i opanowanie oraz zamiłowanie do wykonywanej pracy.
REFERENCJE(13)
1.
Bogucka J. (2005). Szkoła dla każdego. „Psychologia w Szkole”, nr1, s.93-105.
Minczakiewicz E.M. (2004). Nauczyciel i jego rola w integracyjnym systemie wychowania, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.230-240.
Pańczyk J.(2004). Segregacyjność w systemie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami, w: red. Dryżałowska G., Integracja społeczna osób niepełnosprawnych, Żak, Warszawa, s.208-212.
Rutkowski M. (2003/2004). Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej. „Nauczanie Początkowe”, nr1, s.7-16.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.