Wydział Nauk o Polityce i Administracji, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Polska
Data nadesłania: 14-04-2024
Data akceptacji: 11-12-2024
Data publikacji: 24-02-2025
Autor do korespondencji
Mateusz Dominik Nesterok
Wydział Nauk o Polityce i Administracji, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Księcia Józefa Poniatowskiego 12, 85-671, Bydgoszcz, Polska
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki badań nad społeczną percepcją kilku aspektów polskiej polityki edukacyjnej, a w tym ocenę najnowszych propozycji zmian w polskim szkolnictwie oraz idei wprowadzenia do polskich szkół gamifikacji i grywalizacji. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono na 201 osobach. Wykorzystano w tym celu autorski kwestionariusz oceny konkretnych aspektów składających się na politykę edukacyjną. Wyniki: Analiza odpowiedzi osób badanych pozwala na potwierdzenie hipotezy, jakoby polska polityka edukacyjna wymagała głębokich reform, co stanowi pole do podjęcia debaty społecznej w tym zakresie. Wnioski: Osoby badane posiadają wiedzę na temat polskiej oświaty i są w stosunku do niej krytyczne. Dostrzegają potrzebę dogłębnych zmian, które wymagają interwencji politycznej.
REFERENCJE(19)
1.
Auleytner, J. (2004). Polska polityka społeczna. Ciągłość i zmiany. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.
Ciupka, S. (2016). Szkoła a kształtowanie kompetencji moralnych. w: Współczesna edukacja. Wielopłaszczyznowość zadań. Kraków: Wydawnictwo „Libron Filip Lohner”, 147-163.
Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. E. (2011). From game design elements to gamefulness: defining „gamification”. Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments. ACM.
Huotari, K., & Hamari, J. (2012). Defining gamification: a service marketing perspective. Proceedings of the 16th International Academic MindTrek Conference (MindTrek ‚12). ACM, New York, NY, USA, 17-22.
Niezgoda, M. (2011). Jak patrzeć na zmianę edukacyjną w Polsce. w: Społeczne skutki zmiany oświatowej w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.