Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie wybranych problemów związanych z nauczaniem marketingu na studiach z zakresu Zarządzania o profilu praktycznym. Materiał i metody: Analizę przeprowadzono na bazie doświadczeń pochodzących z nauczania przedmiotu Marketing w handlu i usługach w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki: Omówiono bariery związane z tego rodzaju nauczaniem przedmiotu. W związku z prezentowanym niekiedy błędnym poglądem, że nauczanie marketingu o profilu praktycznym powinno być całkowicie pozbawione teorii, wyjaśniono czym jest teoria marketingu i jaką rolę spełnia ona w praktycznym w nauczaniu marketingu. Wnioski: W podsumowaniu artykułu przedstawiono wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy.
Alderson, W. (1958). The Analytical Framework for Marketing. W: D. Duncan (red.), Proceedings: Conference of Marketing from Far Western States (15-28). Berkeley: University of California.
Floyd, C.J., Gordon, M.E. (1998). What skills are most important? A comparison of employer, student, and staff perceptions. Journal of Marketing Education, 20(2), 103-109.
Gray, B.J., Ottesen, G.G., Bell, J., Chapman, C., Whiten, J. (2007). What are the essential capabilities of marketers?. Marketing Intelligence & Planning, 25(3), 271-295.
IBM (2010). Capitalizing on Complexity: Insights from the Global Chief Executive Officer Study, IBM Global Business Services, May 2010. Pobrane z: www.01.ibm.com/industries/government/ieg/pdf/CEOstudy_2010_GovernmentFocus.pdf (dostęp: 15.4.2020).
Kamiński, J. (2011b). Origin and Theoretical Sources of the Marketing Management. W: Š. Hittmár (red.), Theory of Management 3. The Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base (101-107). Žilina: University of Zilina.
Kamiński, J. (2018). W kierunku nowej interpretacji zasady prymatu konsumenta marketing zorientowany na interesariuszy. Marketing i Rynek, 4(CD), 303-320.
Ketchen, D.J. Jr., Hult, G.T.M. (2011). Marketing and Organization Theory: Opportunities for Synergy. Journal of the Academy Marketing Science, 39(4), 481-483.
Kuster, I., Vila, N. (2006). A comparison of marketing teaching methods in North American and European universities. Marketing Intelligence & Planning, 24(4), 319-331.
Palmatier, R.W., Houston, M.B., Holland, J. (2018). Review Articles: Purpose, Process, and Structure. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(1), 1-5.
PNTM (2018). Marketing w opinii polskich naukowców. Wyniki badań Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Poznań. Pobrano z: www.pntm.pl/wp-content/uploads/2018/10/Marketing-w-opinii-polskich-naukowców.pdf (dostęp: 15.2.2019 r.).
Vargo, S.L., Koskela-Huotari, K., Baron, S., Edvardson, B., Reynoso, J., Colurcio, M. (2017). A Systems Perspective on Markets – Toward a Research Agenda. Journal of Business Research, 79, 260-268.
Walker, I., Tsarenko, Y., Wagstaff, P., Powell, I., Steel, M., Brace-Govan, J. (2009). The Development of Competent Marketing Professionals. Journal of Marketing Education, 31(3), 253-263.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.