PL EN
NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO CZY WYCHOWAWCA FIZYCZNY - KOGO POTRZEBUJE WSPÓŁCZESNA SZKOŁA?
 
Więcej
Ukryj
1
Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
 
 
Data publikacji: 24-07-2019
 
 
Autor do korespondencji
Jolanta Derbich   

Jolanta Derbich, Akademia Wychowania Fizycznego, ul. Marymoncka 34, 00-968 Warszawa, e-mail: jolanta.derbich@awf.edu.pl, tel. (22) 834-04-31 w. 336
 
 
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2014;8(3):27-34
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem pracy było przeanalizowanie ról nauczyciela wychowania fizycznego w odniesieniu do funkcji szkoły w perspektywie historycznej i współczesnych badań. Materiał i metody badawcze. Praca ma charakter poglądowy i opiera się na historycznej analizie zmienności postrzegania roli nauczyciela wychowania fizycznego oraz na najnowszych doniesieniach dotyczących zawodu nauczyciela wf. Wyniki. Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule pracy jest możliwa po właściwym zdefiniowaniu funkcji współczesnej szkoły oraz określenia rozbudowanej listy ról, które w szkole i poza nią pełni nauczyciel wf. Wnioski. Współczesna szkoła potrzebuje wychowawców fizycznych, a nie dydaktyków nauczających przedmiotu wychowanie fizyczne. Zadaniem współczesnego nauczyciela wf jest przekazywanie uczniowi wiedzy, rozwijanie jego zdolności i umiejętności motorycznych, a przede wszystkim, tworzenie okoliczności, które pozwolą mu odkrywać, przeżywać, rozumieć, uwewnętrzniać i wcielać w życie wartości związane z ciałem i zdrowiem.
eISSN:2657-9332
Journals System - logo
Scroll to top