ARTYKUŁ ORYGINALNY
WYCHOWANIE DIALOGOWE KU WARTOŚCIOM W RODZINIE JAKO POMOC
W TWÓRCZYM ZAANGAŻOWANIU CZŁOWIEKA W NAUCZANIU JANA PAWŁA II
Więcej
Ukryj
1
Ośrodek Doradztwa i Usług Oświatowych Edukacja 2001 w Radomiu
Publiczne Gimnazjum nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Data publikacji: 23-07-2019
Autor do korespondencji
Wiesława Buczek
Wiesława Buczek, Publiczne Gimnazjum nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, e-mail: wiesiabe@interia.pl, tel.: 609 191 025
Rozprawy Społeczne/Social Dissertations 2015;9(4):16-22
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Rodzina jest pierwszym i najważniejszym środowiskiem, w którym dokonuje się rozwój osobowości dziecka.
Rodzina stanowi jedną z najważniejszych wartości społecznych i kulturalnych. W nurt chrześcijańskiej wizji człowieka
i humanizmu integralnego wpisuje się koncepcja pedagogiczna jednego z przedstawicieli myśli pedagogicznej, twórcy koncepcji pedagogiki personalno-egzystencjalnej znanej jako pedagogika dialogu – ks. Janusza Tarnowskiego. Wychowanie
w nauczaniu Jana Pawła II uważanego za „papieża dialogu” jest mocno osadzone w przestrzeni uniwersalnych wartości
prawdy, dobra i piękna, aby mogło się kształtować człowieczeństwo wychowanka, o którym pisze autor koncepcji pedagogiki dialogu.
REFERENCJE (11)
3.
Chałas K. (2006), Wychowanie ku wartościom w świetle nauczania Jana Pawła II. Elementy teorii i praktyki. Jedność, t. 3, Lublin-Kielce.
4.
Chałas K. (2003), Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki. Jedność, t. 1, Lublin-Kielce.
5.
Jan Paweł II (1981), Adhortacja Apostolska o zadaniach rodziny chrześcijańskiej w świecie współczesnym „Familiaris Consortio”.
7.
Nowak M. (2000), Podstawy pedagogiki otwartej. Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin.
9.
Tarnowski J. (1982), Problem chrześcijańskiej pedagogiki egzystencjalnej. ATK, Warszawa.
10.
Wilk J. (2002), Pedagogika rodziny. Zagadnienia wybrane. Lublin.
11.
Wojtyła K. (2001), Miłość i odpowiedzialność. Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.